Wzrost zysku przedsiębiorstwa poprzez redukcję kosztów operacyjnych
Usługa ta rozpoczyna się szczegółową analizą kosztów operacyjnych przedsiębiorstwa i ich głównych składowych w oparciu o dostępne dane. Na podstawie przeprowadzonej analizy i w oparciu o narzędzia wartościujące, nadanie im właściwego priorytetu w działaniach doradczych z uwzględnieniem ich udział w kosztach ogólnych oraz potencjału redukcyjnego. Po wykonaniu tych czynności przystępujemy do przygotowania planu działania mającego na celu redukcję określonych kosztów zgodnie z ustalonym wcześniej priorytetem. Działania te realizowane są poprzez zastosowanie dedykowanych dla danego przedsiębiorstwa metod i narzędzi, których przykłady wymieniamy poniżej.
Usługa ta w zależności od konkretnych potrzeb danego przedsiębiorstwa umożliwia zwiększenie zysku operacyjnego dzięki obniżeniu kosztów:
- zakupu materiałów bezpośrednio i pośrednio produkcyjnych,
- kosztów mediów produkcyjnych ( m.in. sprężone powietrze, woda chłodząca, woda CO, para nisko, średnio, wysokoprężna, energia elektryczna itp. )
- kosztów przygotowania produkcji
- kosztów procesów technologicznych
- kosztów kontroli jakości i braków
- kosztów utrzymania ruchu
- kosztów magazynowania i logistyki
Metody, które stosujemy w celu realizacji tego zadania to między innymi:
- Unifikacja rodzajów materiałów używanych do produkcji
- Dywersyfikacja dostawców materiałów i usług
- Aukcje zakupowe i stosowanie skutecznych technik negocjacyjnych
- Outsourcing procesów i usług
- Unifikacja wykonywanych czynności i procesów wraz z ich standaryzacją i specjalizacją
- Właściwy dobór pracowników ich ilości, kompetencji, formy pracy i zatrudnienia do realizowanych zadań i celów przedsiębiorstwa
- Optymalna pod kątem celów przedsiębiorstwa organizacja procesów produkcyjnych i przepływów materiałów
- Ograniczenie zużycia materiałów produkcyjnych i mediów produkcyjnych
- Eliminacja strat mediów produkcyjnych
- Lean Manufacturing (5S,TPM, SMED)
- Eliminacja braków z wykorzystaniem systemu POKA YOKE
Jak pracujemy z klientem podczas realizacji tej usługi:
- Analiza potrzeb klienta
- Wstępna analiza kosztów i czynników kosztotwórczych na podstawie danych księgowo-finansowych i produkcyjnych
- Przeprowadzenie wartościowania kosztów pod kątem ich wielkości udziału i potencjału redukcyjnego
- Ustalenie z klientem metodologii kalkulacji wskaźników kosztowych
- Obliczenie bazowych wskaźników kosztowych
- Audyt obszarów, których dotyczy redukcja kosztów
- Ustalenie celów z klientem
- Zawarcie umowy z klientem
- Przeprowadzenie pogłębionych analiz kosztów
- Przedstawienie klientowi wstępnego plan działania
- Konsultację planu działania z klientem
- Przedstawienie klientowi ostatecznego planu działania wraz z harmonogramem, celami i kosztorysem
- Realizacja uzgodnionego planu działania
- Pomiary monitorujące osiągane korzyści finansowych
- Pomiary końcowe osiągniętych korzyści finansowych
- Zakończenie realizacji planu działania
- Rozliczenie rzeczowe i finansowe zadania.
- Przedstawienie klientowi raportu końcowego i rekomendacje na kolejny okres