Redukcja kosztów operacyjnych

  • O1

    Wzrost zysku przedsiębiorstwa poprzez redukcję kosztów operacyjnych.

  • O2

    Wzrostu zysku i konkurencyjności przedsiębiorstwa poprzez wzrost efektywności procesów produkcyjnych i logistycznych.

    DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
  • O3

    Wzrostu efektywności i ułatwienie zarządzania przedsiębiorstwem poprzez wprowadzenie wskaźników i zarządzania przez cele (MBO).

    DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
  • O4

    Inne potrzeby klienta.

    DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

Wzrost zysku przedsiębiorstwa poprzez redukcję kosztów operacyjnych

Usługa ta rozpoczyna się szczegółową analizą kosztów operacyjnych przedsiębiorstwa i ich głównych składowych w oparciu o dostępne dane. Na podstawie przeprowadzonej analizy i w oparciu o narzędzia wartościujące, nadanie im właściwego priorytetu w działaniach doradczych z uwzględnieniem ich udział w kosztach ogólnych oraz potencjału redukcyjnego. Po wykonaniu tych czynności przystępujemy do przygotowania planu działania mającego na celu redukcję określonych kosztów zgodnie z ustalonym wcześniej priorytetem. Działania te realizowane są poprzez zastosowanie dedykowanych dla danego przedsiębiorstwa metod i narzędzi, których przykłady wymieniamy poniżej.

Usługa ta w zależności od konkretnych potrzeb danego przedsiębiorstwa umożliwia zwiększenie zysku operacyjnego dzięki obniżeniu kosztów:

Metody, które stosujemy w celu realizacji tego zadania to między innymi:

Jak pracujemy z klientem podczas realizacji tej usługi:

  1. Analiza potrzeb klienta
  2. Wstępna analiza kosztów i czynników kosztotwórczych na podstawie danych księgowo-finansowych i produkcyjnych
  3. Przeprowadzenie wartościowania kosztów pod kątem ich wielkości udziału i potencjału redukcyjnego
  4. Ustalenie z klientem metodologii kalkulacji wskaźników kosztowych
  5. Obliczenie bazowych wskaźników kosztowych
  6. Audyt obszarów, których dotyczy redukcja kosztów
  7. Ustalenie celów z klientem
  8. Zawarcie umowy z klientem 
  9. Przeprowadzenie pogłębionych analiz kosztów
  10. Przedstawienie klientowi wstępnego plan działania
  11. Konsultację planu działania z klientem
  12. Przedstawienie klientowi ostatecznego planu działania wraz z harmonogramem, celami i kosztorysem
  13. Realizacja uzgodnionego planu działania
  14. Pomiary monitorujące osiągane korzyści finansowych 
  15. Pomiary końcowe osiągniętych korzyści finansowych
  16. Zakończenie realizacji planu działania
  17. Rozliczenie rzeczowe i finansowe zadania.
  18. Przedstawienie klientowi raportu końcowego i rekomendacje na kolejny okres

Przewidywany czas trwania projektu 12 do 18 miesięcy