Wzrost efektywności i łatwości zarządzania przedsiębiorstwem poprzez wprowadzenie wskaźników i zarządzania przez cele (MBO)
Usługa polega na wdrożeniu w przedsiębiorstwie zarządzania przez cele opartego na mierzalnych parametrach i wskaźnikach. Ten typ zarządzania wspiera i umożliwia osiąganie przez przedsiębiorstwo wyznaczonych celów z równoczesną realizacją celów indywidualnych pracowników co powoduje wzrost motywacji pracowników. Ustalone cele mogą mieć charakter celów ilościowych i jakościowych, solidarnych i indywidualnych a poprzez właściwe ich skaskadowanie obejmują wszystkich pracowników na wszystkich poziomach struktury organizacyjnej. Cele przedsiębiorstwa ustalane są przez Właścicieli i Kierownictwo firmy w oparciu o metodologię SMART i kaskadowane na wszystkie stanowiska w firmie. Taki podejście umożliwia:
- realizację celów, misji i wizji przedsiębiorstwa
- wsparcie Kierownictwa firmy przez pracowników w realizacji celów firmy
- łatwą i obiektywną ocenę poziomu realizacji celów
- partycypacje pracowników w wynikach firmy
- powiązanie wydatków na premie z faktycznymi wynikami przedsiębiorstwa
- efektywność i łatwość zarządzania przedsiębiorstwem
- przejrzystość na linii Kierownictwo – Pracownicy
- wzrost pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynku pracy
Realizacja celów wspierana jest poprzez zaproponowany motywacyjny program premiowy. Zarządzanie przez cele nie musi generować dodatkowych kosztów dla przedsiębiorstwa a dobrze dobrany program motywacyjny może ograniczyć ich poziom w stosunku do osiąganego zysku.
Metody, które stosujemy w celu realizacji tego zadania to między innymi:
- Zarządzanie przez cele (MBO)
- SMART jako metodę definiowania celów
- Kaskadowanie celów
- Benchmark poziomów wynagrodzeń na poszczególnych stanowisk i zakresów zadań
- Motywacyjne programy premiowe
- Programy wspierania inicjatyw pracowniczy
Jak pracujemy z klientem podczas realizacji tej usługi:
- Analiza potrzeb klienta
- Analiza obecnych zasad zarządzania występujących w firmie, celów i motywatorów
- Ustalenie celu dla przedsiębiorstwa według metodologii SMART
- Zawarcie umowy z klientem
- Gradacja celów zgodnie ze strukturą organizacyjną
- Opracowanie tabeli celów dla każdego z obszarów i wszystkich stanowisk dla danego obszaru
- Opracowanie kart metodyki celów zawierających metodologie ich kalkulacji
- Opracowanie programu motywacyjnego
- Komunikacja zarządzania przez cele jak i samych celów pracownikom
- Rozpoczęcie wdrożenia zarządzanie przez cele
- Okres implementacji i zbieranie rekomendacji
- Dokonanie korekt na podstawie rekomendacji – jeśli wymagane.
- Rozliczenie wyników realizacji celów.
- Zakończenie realizacji planu działania
- Przedstawienie klientowi raportu końcowego i rekomendacje na kolejny okres